onsdag den 11. juni 2014

Ja, den er god nok. Alexandre Wolthers på forsiden af den brasilianske udgave af surfers journal. Det er hot hot hot shit!!!!!!!!!!!!

Jeg besøgte Alexandre for 6 år siden i Brasilien, hvor vi boede hos hans forældre i Santos og i deres sommerhus i tijucopava. Efterfølgende har jeg haft mange drømme om det sommerhus. Drømmen er ofte den samme. Jeg er på vej i et eller andet landskab og pludselig ser jeg dette hus midt i junglen. På høje pæle og med udsigt over atlanterhavet. Brøleaber og tropisk regnskov omkring huset. Alexandre står i døren og byder indefor. Vi går ned i boardrummet og tager et par vintage longbards frem. Videre ned af den lille sti igennem junglen og ned til stranden, hvor små perfekte atlanterhavs-peelere drøner D.A.U.D.A som sivas ville have sagt. 
Vandet er varmt og der er høj fun-factor. Altså det er drømmen jeg drømmer om natten, men det var også den oplevelse af Alexandres surferliv, jeg havde, da vi besøgte ham. Den tur fik mine øjne op for at man kan leve et liv og have en dagligdag med surf. Hvor det bare er en naturlig del af hverdagen, som at klø sig i røven og drikke en kop ski'evand (kaffe). Ikke så meget pis der. For mig er det eksotisk, eftertragtet og forbundet med frihed. En frihed som ikke er mulig når man har 3 børn, men som et sted, tankerne kan besøge en gang imellem, eller måske lidt for ofte. 

Det der brasilianske surferliv var egentlig gledet lidt ud af min bevidsthed, da Alexandre er flyttet tilbage og vi ikke har snakket sammen i et stykke tid.  

Så var det jeg faldt over forsiden på Surfers Journal og blev mindet om den brasilianske viking. En levemand fra de varme lande. 

1 kommentar:

Anders sagde ...

Smukt gås! Det var godt at han fandt MST!!