søndag den 24. oktober 2010

Nordjylland når det er bedst. 23/10 2010


Vi er lige kommet hjem fra en super god uge i det Jyske, fra mandag til lørdag. Alle dage bød på god udfordrende surf. To af dagene var forholdende i verdensklasse.
 


 Midt på ugen tog vi til Agger, her var bølgerne perfekte og meget indbydende. Det var dog svært at
surfe de "tubene" bølger. Sjældent har jeg set bølger som dette i DK. Men det skulle blive meget bedre.



Lørdag morgen inden at vi skulle hjem viste Vesterhavet sig fra sin bedste side. Svag offshore vind skabte de perfekte forhold til lange tuberides. Bølgerne var lette at fange og havde man modet til det kunne alt lade sig gøre. I mit lange surfliv har jeg kun set bølger som disse i Indo og Australien. Gid man kunne surfe sådanne bølger flere gange om ugen





Denne tur i vandet medførte et seriøst trælår (trælæg) til Frede og et knækket board til Asger. Shit det var godt! 

6 kommentarer:

jacob sagde ...

Det ser satme sprødt ud!!!!

Er kun en smule misundelig.....
Var det nemt at blive tubet?

Anders sagde ...

Ja det var helt utroligt let. Jeg har aldrig prøvet noget ligene. tube billeder kommer snart!

Anders sagde ...

eller bare ok. lidt svært

Bo sagde ...

HAHAHA var det renden der tog Asger ud? Jeg fik også en tur i bunden i sommers da vi var der... Men shit hvor ser det svedigt ud. Jeg er meget misundelig...

Anders sagde ...

Ja det var renden. Det var helt vildt!! tænker stadig på lige inden jeg skal sove.

Marck sagde ...

Ser alt for fedt ud, det kunne være hvor som helst i verden! Den tur fik i timet godt.